martes, 12 de junio de 2007

Bicicletes de bicing robades?

Feia temps ja m'havien comentat que els anclatges no funcionaven bé, i les bicicletes no sempre quedaven lligades a la parada. No era d'extranyar que tard o d'hora algú aprofites la situació per apropiar-se'n alguna...
[...] Pero "lo más grave son los robos", admite uno de los trabajadores. "Por lo menos han habido 10". [21 de maig de 2007].
Font:
Diari ADN
Realment queda força mes atractiu a la vista dir que una vàndals han robat una bicicleta que no pas haver d'explicar un error de seguretat en el servei, i posteriorment reparar-lo.

Avui, a l'intentar aparcar la bicicleta, l'anclatge havia rebentat d'un costat i la bicicleta només quedava subjecta d'un punt. He trucat a bicing per comentar la incidència, i despres de diversos minuts de deliberacions i de un preciós fil musical a conta meva hem arribat a una conclusió: acabar de rebentar el punt que subjectava la bicicleta a l'anclatge i emportar-me la bicicleta a casa, previ consentiment dels agents de bicing.

Ara cal esperar que la incidencia sigui atesa per algu i passin a recollir la bicicleta. En tot cas, ja sigui que venen a recollirla, augmentin la xifra de bicicletes robades a 11, o simplement, arxivin la incidencia, jo hauré aconseguit el meu proposit: una bicicleta disponible les 24 hores i sense recarrecs... ni carrecs de consciència...
Aviam quant dura la utopia.

Actualitzo: A data de 18 de juny (gairebé una setmana mes tard), ningú s'ha molestat en trucarme interessant-se per la bicicleta. Es confirma la meva teoria que les incidències no son tramitades, o es que simplement es despreocupen de tot un cop vistos els 6 euros?

8 comentarios:

Edi dijo...

A mi em confirma la teoria de la relaxació post-electoral, que acabarà amb el bicing...

Et tinc a la llista de blogs, així que t'aniré seguint ;)

Kevin dijo...

A part que el Bicing, malauradament, cabarà morint d'èxit, he de dir una altra cosa.

L'altre dia, quan vaig pujara l'autobús que substitueix la L4 a l'estació de La Pau, vaig veure un paio anant per bicicleta per la Rambla Guipúscoa. La bici era negra, i amb una forma com les del Bicing. Bastant sospitós, no?

Bé, doncs als pocs segons em vaig adonar que era una bici del Bicing pintada i li va arrencar el "guardabarros".

1/10 de les bicis robades localitzades.

Anónimo dijo...

He vist més d'una bicicleta ja robada, o robant-la devant meu, i que jo sàpiga no s'han posat en marxa aquests famosos xips localitzadors. Ah, i és impossible que n'hi hagi només 10 robades...
I us heu adonat que només es paga el recargo el primer cop? ho explico al blog (publicitat subliminal)

Anónimo dijo...

Com a comentari a l'últim missatge he de dir que passejant per Guipuscoa, no per la rambla de Gupuscoa, sino per Donostia jo tambè vaig veure una bicicleta del BICING. Estava al carrer lligada a un fanal. Tambè li havien tret el parafang però no s'havien molestat a fer-li res més. Encara conservaba l'anclatge, de segur que era del bicing.

Mira si ha arribat lluny aquest xoriço.

Anónimo dijo...

M'han dit que abans de finals d'any la xarxa s'ampliarà a St Martí, Sants i Les Corts.
En una setmana em vaig trobar 3 vegades amb pressa i bicis mal ancorades. Soc expeditiva així que vaig comprovar-les i bingo! La primera vegada, la vaig tornar a ancorar per treure-la amb la meva targeta però el sistema es va bloquejar i va quedar fora de servei. Així que, vaig provar amb una altra, la vaig agafar a saco, sabent que, com a persona honrada, la tornaria passats uns minuts i l'ancoraria correctament, fent-li un favor a la persona despistada que l'havia deixada malament i evitant que algun pispa se l'endugués a casa indefinidament per compte de l'usuari original.
Sabent això, el que m'estranya es que hagin trobat a faltar tant poques bicis.
Ara bé, creuar la Diagonal des de Les Glòries fins a Francesc Macià respectant els semàfors porta més de 30' (però menys dels més de 50' que triga el bus o el metro fent canvi de línia) i estic tipa de pagar sancions de 0,30€ des de que han imposat la norma dels 10' entre bici i bici.
Per cert, quan em vaig queixar de la norma dels 10' dient que de vegades te'n tocaven sense frens o amb rodes puntxades em van contestar que hi ha una franquícia de 2 minuts per tornar-la sense que s'activi la norma dels 10'.
I em plantejo fer arribar una carta als diaris per que el meu cas és de guiness: van trigar 2 mesos en trobar el meu pagament (vaig enviar 2 faxos, com em van dir i, ni cas; a la tercera hi vaig anar en persona, em van trobar, em van donar la targeta i me la van activar). I després de tot l'estiu fent servir el bicing, han tornat a perdre el comprovant del meu pagament i m'han desactivat la targeta. El vaig aportar per 4ª vegada i me la van reactivar però... no serveix de res per que diu que encara tinc una bici (i, des de que em van explicar com es deixen correctament, tinc la santa paciència d'esperar a que acabin les pampallugues i canvii el color). Espero que aviat arreglin la incidència, però... de moment estic tipa de tirar de la T10.
Ah! I mai he pogut accedir a la zona d'abonats per que l'ordinador els posa no sé quin problema amb el meu nom d'usuari, el qual no pot ser canviat mentre el sistema no em reconegui el pagament, etc.
Així que... jo diria que el bicing funciona d'allò més bé!
Em penso que em compraré una bici i els engegaré a fer punyetes ;)

Anónimo dijo...

Ah, per cert.
Com a explicació pels desastres burocràtics em van dir que la gestió la porta una empresa externa (subcontractada, suposo) però que és tant dolenta i els causa tants problemes que properament passarà a gestionar-ho tot, directament, el bicing.
Espero que, de produir-se aquest canvi, sigui per bé.

Anónimo dijo...

Hola! Us explico la meva... aquesta tarda he d'anar a fer una denuncia per PÈRDUA d'una bici que ni he perdut ni he robat, però com els srs de bicing passen olímpicament de les incidències (una bici va quedar mal anclada a la pça universitat) i no van anar a buscar-la, doncs ara després de 7 DIES he d'anar jo a comisaria. Ja tinc ganes de veure l'urbano quan es rigui a la meva cara. Incidències bicing: EL SERVEI MÉS PÈSSIM QUE HE VIST A LA VIDA. Mai resolen res.
Judith

Pilar dijo...

A mí lo que me paso es que al ir a dejarla no había sitio, pusé la tarjeta y me daba otra bici y otra!! es decir, la bici inicial cogida no constaba en el sistema, me la podía llevar a casa, que no me la reclamarían, pero soy buena usuaria y esperé a que alguien dejará un anclaje libre :)